Views

Assalamualaikum..

Bismillahhirrahmanirrahim..

Hari ini adik saya cakap ada keluaran SN palsu lagi. Sesiapa yang tidak tahu SN tu apa dia, boleh lah click di sini. Then, saya pun buka lah myK and baca SN tu.

Hahahahaha... http://www.emocutez.com Kalau penulis tu ada depan saya, nak jek cakap kat dia " Lawaklah awak ni. Boleh dah masuk maharaja lawak ni.." Tapi malangnya, dia takde pulak depan saya, Rugi-rugi.. Tak dapat dengar pujian yang mantoppp dari saya.

Sebagaimana yang kita tahu, politik di Malaysia ni ada yang dikatakan sebagai pro-kerajaan dan anti-kerajaan walhal itu semua tidak patut ada pada dan tidak pernah ada dalam politik Islam. Tapi, disebabkan politik sekuler yang diagungkan dan digunapakai oleh ummat sekarang, inilah natijahnya. Ummat Islam bergaduh sesama sendiri dan yang bertepuk tangan si kafir laknatullah di Amerika nun disana tu dan tidak dilupakan juga syaitan disekeliling. Itulah kejayaan sistem kapitalis yang mendunia sekarang ini. Tapi jangan harap ia akan kekal selamanya. Sistem taghut ini hanya menunggu masa sahaja untuk dihancurkan dan digantikan dengan sistem khilafah. InsyaAllah.

Jadi, selepas habis baca SN palsu tu dan habis gelak, saya ada penafsiran saya sendiri tentang siapakah dalang disebalik SN ini. Anda mungkin ada tafsiran anda sendiri. Sama-samalah kita menafsir ya.

Disebabkan politik sekuler ni, orang sanggup memainkan ayat Allah, menaburkan fitnah, membuat penganiyaan dan sebagainya asalkan matlamat yang diinginkan tercapai. Itulah keberkesanannya akidah sekuler ini meresap masuk ke dalam hati-hati ummat sekarang. Matlamat menghalalkan cara sudah menjadi qiyadah fikriyyah (landasan berfikir) bagi mereka. Astaghfirullahhala'dzim.. Moga Allah masih sudi memberi petunjuk dan melapangkan dada-dada mereka untuk melihat kebenaran yang hakiki.

Mungkin, si penulis SN palsu ini berasa insaf disaat-saat akhir beliau menulis ketika mana dibait-bait yang terakhir dia menulis sepotong ayat Al-Quran untuk direnung bersama yang berbunyi,

"Hai orang-orang yang beriman,jika datang kepadamu orang-orang fasik membawa satu berita maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan sesuatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatan itu" [TQS Al-Hujrat:6]

Terima kasih untuk si penulis ini, kerana masih lagi memberi peringatan kepada ummat Islam untuk menyelidik dahulu apa-apa yang disampaikan oleh orang-orang fasik dan termasuklah juga SN yang ini. Moga Allah membuka hatinya untuk bertaubat dan menjadi pejuang Allah di jalanNya sebagaimana Allah membuka pintu hati Saidina Umar Al-Khatab dan para sahabat yang lain. Amien..

Wallahu'alam..

0 comments:

Post a Comment

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign